Отримані результати свідчать про те, що для ефективного навчання студентів медиків, які навчаються англійською мовою, необхідний диференційований, дидактично обґрунтований, індивідуальний підхід до вибору методу та форми подання інформації, завдяки якому підвищується рівень успішності та профессіоналізму випускників Одеського Національного Медичного Университету.
The lecturing for foreign medical students in English requires not only a high level of professionalism of a doctor-lecturer, but also advanced knowledge of a foreign language, psychology of interpersonal relations, as well as the culture of the community of foreign citizens. The motivation of pursuing one or another didactic principle in lecturing for the medical students also follows from the standpoint of philosophy, deontology and medical ethics. The aim of this study was to identify general and individual principles, forms and teaching methods for foreign medical students studying in English language.
Полученные результаты свидетельствуют о том, что для эффективного обучения студентов-медиков, обучающихся на английском языке, необходим дифференцированный, дидактически обоснованный, индивидуальный подход к выбору метода и формы представления информации, благодаря которому повышается уровень успешности и профессионализма выпускников Одесского Национального Медицинского Университета.