dc.contributor.author |
Дєньга, О. В. |
ua |
dc.contributor.author |
Шуміліна, К. С. |
ua |
dc.contributor.author |
Папіровнік, І. С. |
ua |
dc.contributor.author |
Дієва, Т. В. |
ua |
dc.contributor.author |
Denga, O. V. |
en |
dc.contributor.author |
Shumilina, K. S. |
en |
dc.contributor.author |
Papirovnik, I. S. |
en |
dc.contributor.author |
Dijeva, T. V. |
en |
dc.contributor.author |
Деньга, О. В. |
ru |
dc.contributor.author |
Шумилина, Е. С. |
ru |
dc.contributor.author |
Папировник, И. С. |
ru |
dc.contributor.author |
Диева, Т. В. |
ru |
dc.date.accessioned |
2018-12-20T09:02:45Z |
|
dc.date.available |
2018-12-20T09:02:45Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Принципи й методи викладання іноземним студентам-медикам, які навчаються англійською мовою, та форми його організації / О. В. Дєньга, К. С. Шуміліна, І. С. Папіровнік, Т. В. Дієва // Вісник стоматології. – 2018. – Т. 28, № 2. – С. 80–82. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://repo.odmu.edu.ua:80/xmlui/handle/123456789/4307 |
|
dc.description.abstract |
Отримані результати свідчать про те, що для ефективного навчання студентів медиків, які навчаються англійською мовою, необхідний диференційований, дидактично обґрунтований, індивідуальний підхід до вибору методу та форми подання інформації, завдяки якому підвищується рівень успішності та профессіоналізму випускників Одеського Національного Медичного Университету. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The lecturing for foreign medical students in English requires not only a high level of professionalism of a doctor-lecturer, but also advanced knowledge of a foreign language, psychology of interpersonal relations, as well as the culture of the community of foreign citizens. The motivation of pursuing one or another didactic principle in lecturing for the medical students also follows from the standpoint of philosophy, deontology and medical ethics. The aim of this study was to identify general and individual principles, forms and teaching methods for foreign medical students studying in English language. |
en |
dc.description.abstract |
Полученные результаты свидетельствуют о том, что для эффективного обучения студентов-медиков, обучающихся на английском языке, необходим дифференцированный, дидактически обоснованный, индивидуальный подход к выбору метода и формы представления информации, благодаря которому повышается уровень успешности и профессионализма выпускников Одесского Национального Медицинского Университета. |
ru |
dc.language.iso |
uk |
en |
dc.subject |
методи дидактики |
uk_UA |
dc.subject |
викладання англійською мовою |
uk_UA |
dc.subject |
студенти-медики |
uk_UA |
dc.subject |
methods of didactics |
en |
dc.subject |
lecturing in English |
en |
dc.subject |
medical students |
en |
dc.subject |
методы дидактики |
ru |
dc.subject |
преподавание на английском языке |
ru |
dc.subject |
студенты-медики |
ru |
dc.title |
Принципи й методи викладання іноземним студентам-медикам, які навчаються англійською мовою, та форми його організації |
ua |
dc.title.alternative |
Principles and methods of lecturing for foreign medical students studying in english language, and forms of its organization |
en |
dc.title.alternative |
Принципы и методы обучения иностранных студентов-медиков, обучающихся на английском языке, и формы его организации |
ru |
dc.type |
Article |
en |